dissabte, 8 d’agost del 2009

8 d’Agost del 2009

Hola a tots i totes:

Escric aixó desde l’aguait del’aiguamoll de Can Cabanyes. Avui a les 8 ja hi era aquí; aixó si, abans he anat al Condis a fer el cafe del matí. Fins el  moment bé. A la banda nord de l’aiguamoll els pollets (2) de cabussets detectats anteriorment pel Robert Manzano segueixen per allà, mentre que el blauet va i vé. Baixant al pont riuels cridaners camesllargues, de moment guardaven silenci, mentre que un corriol petit pasava volant atravessant el pont. Mirant cap a la zona sud del riu desde el pont s’hi veia una imatge típica de postal de natura: mentre que els anecs collverds romanen descansant encara, un martinet blanc cerca menja, també les cueretes blanques caminant entre pedra i pedra, quan de cop surt un llampec blau i taronja d’un costat del riu i baixa volant, el blauet.  Ara estic a l’aguait o es senten mallerengues carboneres al meu darrere i el raspinell, i davant, a l’aiguamoll l’adult de cabusset va sortint i cabussant-se constantment. Fins ara, aixo es tot, en breu, torno a escriure. Fins ara.

Aus vistes fins el moment

  • Cuereta blanca (Motacilla alba)
  • Cabusset (Tachybaptus ruficollis): 2 pollets i un adult.
  • Blauet (Alcedo atthis):
  • Tudó (Columba palumbus):
  • Oreneta vulgar (Hirundo rustica):
  • Polla d’aigua (Gallinula chloropus):
  • Corriol petit (Charadrius dubius):
  • Martinet blanc (Egretta garzetta):
  • Anec collverd (Anas platyrhynchos):
  • Trist (Cisticola juncidis):
  • Rossinyol bord (Cettia cetti):
  • Oreneta cuablanca (Delichon urbicum):
  • Mallerenga carbonera (Parus major):
  • Cadernera (Carduelis carduelis):
  • Raspinell comú (Certhia brachydactyla):
  • Garsa (Pica pica):
  • Tortora turca (Streptopelia decaocto):

Ja torno a ser amb vosaltres i … QUIN MOMENT SENYORRR!!!!!!. Ara estic a la punta dels camps de l’antic abocador rodejat de cogullades i algun trist que se sent. Al fons hi ha un bon grapat de tudons entre mig dels camps segats i també un grup de perdius roges. Pero el moment intens de la jornada (al menys de moment) ha sigut poc despres d’apagar l’ordinador; uqna de sobte apareix un martinet menut volant hi es fica rere unes canyes practicament al meu costat, de tant en quant treia el cap per mirar-me i al final ha marxat a un costat de la bassa on no el veia. A tot aixó en el moment de tirar-se al costat meu ha proferit unes paraules pel meu delit. Al cap d’una estoneta, surt aquest individu juntament amb un altre que fan unes voltes per un costat de l’aiguamoll per tornar a anar al mateix lloc, jo flipant  !!!2 Martinet menuts!!! i just en aquest moment es sent un altre individu a l’altre banda de l’aiguamoll. SI SENYOR, TRES MARTINETS MENUTS. Potser podrien ser pare, mare i fill (o filla, no ho se). Aixó dona molt més que pensar, pero abans haure’m d’assegurar-nos. Despres quan torni cap alla, em quedare una estoneta a veure si puc fer fotos i comparar-les amb altres fotos que tinc i amb algun video que tinc pendent de penjar. Haure’m de mirar si surt un mascle, una femella i un jove (que aquets si esta controlat). Seguirem investigant i seguirem escrivint. Fins d’aqui una estoneta.

Mes bitxos observats

  • Martinet menut (Ixobrixus minutus): 3 individus a l’aiguamoll.
  • Cogullada vulgar (Galerida cristata):
  • Perdiu roja (Alectoris rufa):

Torno a estar aqui. Ara em trobo una mica mes abaix de la depuradora, davant de la illeta del riu. Durant el camí s’ha presentat el bernat pescaire, i un ciclista que m’ha preguntat sobre les aus i els bitxos de la zona (salutacions si estas veient aixó, i si, es pot fumar, jejeje). Aqui davant de l’illa ara mateix hi havien 4 camesllargues, 3 joves i un adult; i entre el matoll i l’herbassar un bitxo que encara no se que es, jo diria que era el “carricerin comun” que va veure en Robert, pero com que no prava de moure’s entre mig del matoll y no sortia per que el veies clar, tinc els meus dubtes. Seguire mirant.

Poca cosa més

  • Bernat pescaire (Ardea cinerea):

I ja per acabar

  • Estornell vulgar (Sturnus vulgaris):
  • Colom roquer (Columba livia):
  • Bec de corall (Estrilda astrild):
  • Xivita (tringa ochropus):
  • Xivitona (Actitis hypoleucos):
  • Mallerenga cuallarga (Aegithalos caudatus):
  • Verdum (Carduelis chloris):

Bé, aixo es tot; i ara si que escric des de casa, jejeje, coloco unes fotos i llestos. També tinc uns videos pero es que no acabo de trobar la manera d'editar-los i poguer penjar-los com deu mana; així que, si ho aconsegueixo, els penjo.

Fins la propera i ja sabeu, com sempre....

A Canbanyejar!!!!!

1 comentari:

Robert Manzano Rubio ha dit...

Vamos, que la familia completa de Ixobrychus ya está de Operación Retorno de vacaciones jajajaja. Habrá que estar atentos este septiembre que las cosas comienzan a moverse... Por Ciudad Real ya vi unos cuantos Mosquiteros musicales y un carricerín común en medio de un olivar!!! jajaja.

Un saludo company!!