dimecres, 23 de juliol del 2008

BENVINGUDA

Benvinguts a tots en aquest racó on intentaré difondré unes pinzellades sobre l'Espai Fluvial del Riu Congost. Situat a Granollers just a tocar amb Montmeló i el seu circuit de carreres. En aquest Espai podem trobar dues zones mes o menys diferénciades: per una banda el Riu Congost, amb els seus marges, les seves illes y la seva extensió en llargaria. D'altre banda tenim la bassa i la pineda de Can Cabanyes; una bassa artíficial creada amb les aigües que surten de la depuradora i plena de canyis, que dona refugi a polles d'aigua (Gallinula chloropus), cabussets (Tachybaptus ruficollis), anecs coll-verd (Anas platyrhynchos), i passeriformes migrant i hivernants. Pel voltant de la bassa una pineda de Pi pinyer (Pinus pinea) i per sota del Centre d'Informació. una bassa per anfibis de recent creació. Amb posterioritat analitzarem cada espai per separat, els donaré a coneixer mitjançant mapa i fotos; i serviran per distingir on observem segons quines aus; indicant, doncs, si es a la bassa de Can Cabanyes o al Riu Congost i l'alçada del riu on es troba.

De moment, incloure el llistat d'espécies vistes fins el moment a la zona com a punt de partida d'aquest racó.

Totes les cites que tingueu d'aquest espai i que vulgueu compartir, les podeu enviar a la següent direcció de correu picasoques_blau@hotmail.com; i seran degudament incloses dins del Bloc.

Gracies i benvinguts de nou.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Salutacions,

Em dic Oscar Bargalló i sóc de Cardedeu, gràcies per fer un blog del Congost, el crec molt necessari i estic segur que em servirà de molta ajuda.

De les meves observacions (poques) al Congost d'aquest any destaquen 6 xivitones el 20/4 a l'alçada de Llerona

Anònim ha dit...

Hola:
Que tal, com estem. Em sona el teu nom i no se si d'haver vist cites teves a algún lloc o que. No em donis les gracies, jajaja; estaria be que aquest blog sigui una mica de tothom, aportan cites o el que faci falta. Si em passes el teu mail ens podem posar en cotacte i si vols quedem algun dia per fer una volta per alla. Jo sobretot vaig al costat del circuit de Catalunya; de tant en quant s'hi veuen coses interessants. Merci per tot a tu i estem en contacte, ok? Sort.
Ramiro